Felanmälan
- Startsida
- Kommun och politik
- Kontakta oss
- Felanmälan
Här finns information om hur du kan felanmäla på olika sätt till kommun och bolag.
Du är ofta den som först upptäcker fel eller faror, till exempel hål i gatan, nedskräpning eller en vattenläcka. Du felanmäler brister och fel som rör kommunens och de kommunala bolagens verksamhet (undantaget Arvika Fastighets AB:s hyresgäster) via telefon, mobilapp eller webbformulär. Använder du den mobila appen eller formuläret kan du bifoga bilder och också ange på en karta var felet finns.
Om det gäller fara för liv eller egendom eller en akut driftstörning ska du alltid anmäla via telefon!
Till exempel om du ser vatten som stiger (vattenläcka), elledningar som hänger lösa, brunnar utan lock etc.
De personuppgifter (namn, adress, telefonnummer och e-post) som du lämnar i samband med felanmälan via app eller formulär sparas och används enbart för statistikändamål. Mer information om Arvika kommuns hantering av personuppgifter finns på webbplatsen.