Lyssna på sidan Lyssna

Felanmälan

Du är ofta den som först upptäcker fel eller faror, till exempel hål i gatan, nedskräpning eller en vattenläcka. Du felanmäler brister och fel som rör kommunens och de kommunala bolagens verksamhet (undantaget Arvika Fastighets AB:s hyresgäster) via telefon, mobilapp eller webbformulär. Använder du den mobila appen eller formuläret kan du bifoga bilder och också ange på en karta var felet finns.

 Om det gäller fara för liv eller egendom ska du alltid anmäla via telefon!

Felanmälan via telefon

0570-76 40 40

(måndag-fredag under kontorstid 7.30-12.00, 13.00-16.30, utanför kontorstid går samtalet direkt till SOS Alarm).

Felanmälan via mobilapp

Mobilappen "Felanmälan Arvika kommun" finns för IOS, Android och Windows Phone. Du hittar felanmälansappen på App Store, Google Play resp Windows Phone Store genom att söka på: "felanmälan Arvika kommun".
Observera att felanmälan via mobilapp bevakas enbart vardagar under kontorstid.

Felanmälan via webbformulär

Webbformuläret finns på webbplatsen.
Observera att felanmälan via webbformulär bevakas enbart vardagar under kontorstid.

Felanmälan hyresgäster Arvika Fastighets AB

Du som är hyresgäst hos Arvika Fastighets AB anmäler fel som rör din bostad eller lokal via "Min sida" på fastighetsbolagets webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Du kan även felanmäla eller nå störningsjouren via tfn 0570-818 88.

Sidansvarig:

Sidan uppdaterad: 2017-05-17
Kontakta oss
  • Felanmälan, Arvika kommun och de kommunala bolagen
  • Tfn 0570-76 40 40
  • (Dygnet runt, efter kontorstid går numret över till SOS alarm.)

  • Felanmälan, hyresgäster hos Arvika Fastighets AB
  • Anmälan via "Mina sidor" eller tfn 0570-818 88 (även störningsjour)