Digital post

Om du har en digital brevlåda kan du få meddelanden digitalt från Arvika kommun.

Arvika kommun har börjat skicka viss post digitalt. Det innebär att du som har en digital brevlåda, till exempel Kivra eller Min myndighetspost, kan få meddelanden från kommunen digitalt istället för som vanliga pappersbrev. Det kostar inget, är säkert och enkelt för dig, miljövänligt och sparar skattemedel.

Tjänsten som vi använder heter "Mina meddelanden" och förvaltas av Myndigheten för digital förvaltning (DIGG).

Digital brevlåda är gratis och när du har skaffat dig en kan du läsa din post på datorn, läsplattan och mobilen – när som helst och var du än är. Det enda du behöver är e-legitimation, till exempel bank-id, som du också använder varje gång du ska logga in i brevlådan.

Mer information om hur du skaffar digital brevlåda och hur det fungerar finns på DIGG:s webbplats. Där finns också mer information om tjänsten "Mina meddelanden" som Arvika kommun använder.

Du bestämmer hur du vill ha din post

Att skaffa en digital brevlåda är frivilligt. Om du inte har en digital brevlåda kommer du även i fortsättningen att få din post från Arvika kommun och andra myndigheter på papper med vanlig postgång. Om du har en digital brevlåda kan du också välja vilka avsändare som får skicka digitala meddelanden till dig. Ångrar du dig kan du avsluta din digitala brevlåda och få posten som papper igen.

Hjälpte informationen på sidan dig?