Näringslivskalendarium

Här hittar du information om aktuella arrangemang som företagare. Du kan också prenumerera på nypublicerade arrangemang eller gå in på Facebooksidan Business Arvika.

I rutan "Mer information" finns länkar till andra organisationers kalendarier.

Du kan också prenumerera på näringslivsutvecklarens digitala nyhetsbrev. Anmäl dig till jonas.andersson@arvika.se

Få hållbarhetskoll, 15 september

Workshop 1: Få hållbarhetskoll - en möjlighet att hänga med på århundradets affärsmöjlighet

Är du en av de många företagare som känner att det pratas mycket om hållbarhet, men att du inte riktigt har landat i vad det betyder för din verksamhet? Nu finns en möjlighet att göra något åt det – att få hållbarhetskoll.

Under två halvdagar, 15 resp 29 september, kommer du dels få guidning och kunskap av den erfarna hållbarhetskonsulten Malin Thorsén på Bright Planet samt även få chans att tillämpa hållbarhetsprinciperna på din egen verksamhet.

Målet med aktiviteten är att du:

  • Ska veta vad ordet hållbarhet innebär i praktiken.
  • Har fått insikt om på vilka sätt det har bäring på din verksamhet.
  • Ska kunna börja tillämpa detta i din vardag.

Vem är detta intressant för?
För dig som är företagsledare/ägare, VD eller sitter i ledande position/ledningsgrupp.

Program och tider Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Anmälan och mer information:
Ewa Gustavsson, tfn 0533-68 13 29, ewa.gustavsson2@saffle.se

Aktiviteten är en del av projektet Hållbar export i Westra Wermland Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Pris
Kostnadsfritt

 

Starta och driva eget-kurs, Nyföretagarcentrum Arvika Eda, 13 oktober

Har du en affärsidé och vill göra den till verklighet? Vill du utveckla ditt företag? Eller bara nyfiken på att veta mer om att starta eget och livet som entreprenör? Välkommen till vår digitala Starta och driva eget-kurs hösten 2021 – för dig i Arvika, Eda och Årjäng!

Ur innehållet:

  • Affärsutveckling och planering – så här gör du en effektiv affärsplan och planerar din start
  • Marknadsföring & Försäljning – hur skaffar och behåller du kunder • Företagets ekonomi – så räknar du på din idé, skatt, moms och budget • Företagsformerna och grymt praktiska tips – undvik de vanligaste misstagen och fallgroparna
  • Digitala verktyg för företagare – jobba smartare och få mer gjort! • Personligt entreprenörskap – att få saker att hända och må bra under tiden!

Datum:
Onsdagar kl. 18.00-20.00 – start 13 oktober (totalt 6 tillfällen, onsdagskvällar)

Hur funkar det?
Du är med live via Zoom varifrån som helst via dator, läsplatta eller mobil. Vi har ett gemensamt digitalt community och visst kursmaterial ges online under kursen. Alla som behöver får hjälp att komma igång tekniskt innan. När det blir möjligt kommer vi erbjuda fortsatta fysiska och digitala nätverksträffar och workshops för alla som gått våra starta eget-kurser. Så kursen är också en bra möjlighet att bygga ditt nätverk och tillgång till kompetens även framöver. Häng med!

För vem:
kursen är öppen för alla som vill starta eller driva sitt företag i Arvika, Eda eller Årjäng. Kursen är kostnadsfri och finansieras av Nyföretagarcentrum Arvika Edas sponsorer.

Mer info och anmälan:
Senast 11 oktober online på www.nyforetagarcentrum.se/arvikaeda Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., via SMS till kursledare Stefan Skoglund på 070-607 08 67 eller e-post arvika@nyforetagarcentrum.se

Kursinbjudan Pdf, 375 kB, öppnas i nytt fönster. (pdf)

Sidansvarig:

Sidan uppdaterad: 2021-09-09