Teknik i Väst i Sverigetoppen igen

Artikeln publicerades 27 januari 2025

Teknik i Väst kommer på tredje plats i Sverige, bland cirka 100 företag i energibranschen, när det kommer till kundnöjdhet.

Teknik i Väst kommer på tredje plats i Sverige, bland cirka 100 företag i energibranschen, när det kommer till kundnöjdhet. Tillgänglighet, bemötande och leveranssäkerhet får alla höga betyg mellan 4,43 och 4,84 på en femgradig skala.
- Vi satsar på en hög tillgänglighet och leveranssäkerhet, så det är mycket glädjande att våra kunder märker det. Vår kundservicepersonal finns lokalt och tar emot mellan 800-1000 samtal i månaden och denna undersökning visar att 81 procent av de tillfrågade föredrar att ta kontakt med oss via telefon. Men fler kunder använder sig också av möjligheten att logga in på ”Mina sidor” nu än tidigare, säger Anders Norrby, vd Teknik i Väst.

MVG i kundnöjdhet

Kundundersökningen genomförs av Supportföretaget via telefonintervjuer av slumpmässigt utvalda företags- och privatkunder, svarsfrekvensen var cirka 76 procent. Undersökningen omfattar Teknik i Västs företagskunder och privatkunder inom elnät, elhandel, fjärrvärme och fiber.
Samtliga verksamheter får emblemet Mycket väl godkänd kundnöjdhet: Elnät 79,21, fjärrvärme 82,0, fiber 81,93, elhandel 79,97 och sammanfattande för hela Teknik i Väst 80,67 (skala 1-100, där gränsen för MVG går vid 75).
- Vi är särskilt nöjda över att våra företagskunder uppskattar våra tjänster och ger oss ett högt betyg. Vi har en hög ambition att leverera miljömässigt hållbara tjänster, säger Anders Norrby.

Kontakt: Anders Norrby, vd Teknik i Väst, tfn: 070-666 1764

Hjälpte informationen på sidan dig?