Promenera med en upphandlare
Artikeln publicerades 12 september 2024
Nu kan företagare i Arvika kommun boka en promenad med kommunens upphandlare för att ställa sina frågor om upphandling.
Konceptet ”Promenera med en upphandlare” vänder sig till företag i kommunen. Det är en 30 minuters promenad där företagen får en chans att ställa frågor om upphandlingsprocessen, ge feedback och få vägledning om hur de kan delta i kommunens upphandlingsprocesser.
- Med promenaden vill vi ge möjlighet till en informell träff där vi på ett lättsamt sätt pratar om det företagen undrar som rör upphandlingar. Det är en del i att förbättra vår kommunikation med företagen i kommunen, berättar Charlotte Olsson, upphandlingschef i Arvika kommun.
Kontakta upphandlingsenheten via e-post för att boka en promenad. Beskriv din verksamhet och ungefär vilken typ av information du söker. Därefter återkopplar någon av våra upphandlare och tillsammans kommer vi överens om ungefärliga diskussionsområden och när vi kan ses.
I Arvika finns tider onsdagar under oktober och november. Promenaden börjar i stadshusets kundtjänst.
Om du har för avsikt att lämna anbud i en pågående upphandling är det bättre att vi skjuter på promenaden till upphandlingen är avslutad. Då besvarar vi frågor och funderingar enligt de ordinarie vägarna som angetts. Om du inte har möjlighet att ta en promenad ses vi gärna i stadshuset.