Ledig tjänst

Vi söker nya kollegor till sjuksköterskeenheten

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss!

Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna.

I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också!

Vi söker nya sjuksköterskekollegor som kan förstärka vårt härliga team på sjuksköterskeenheten i Arvika kommun! 

Beskrivning

Nu söker vi dig som är legitimerad sjuksköterska som vill arbeta på sjuksköterskeenheten. Vi erbjuder dig en vardag där du får möjlighet att arbeta självständigt samt att ta ett stort ansvar över att planera din arbetsdag tillsammans med övriga kollegor. Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Därför jobbar du endast ett fåtal kvällar och en helg på ett sexveckorsschema. I enheten har vi även lätthelgschema vilket innebär att du jobbar ett visst antal röda dagar per år, med ett veckoarbetsmått på 39h/vecka. Finns önskemålet att jobba flera kvällar eller helgpass så är det givetvis möjligt, vi försöker att anpassa schemat efter både ditt och verksamhetensbehov. 

Vi arbetar med mentorskap vilket innebär att du som nyanställd får en erfaren sjuksköterska som mentor för att du ska känna dig trygg i din roll samt på arbetsplatsen. Vi anser också att en god introduktion är viktig. Därför anpassar vi introduktionen beroende på din tidigare erfarenhet och erbjuder en inskolning på 3-4 veckor. 

Vill du veta vad några av våra medarbetare i enheten tycker om att jobba hos oss? Tryck på länken: 

Sjuksköterskor, Arvika kommun - YouTube

Vi rekryterar just nu sjuksköterskor till ordinärt boende: 

Vik, Höglunda, Gunnarskog, Centrum

Möjlighet finns till kombinationstjänst mellan två enheter. 

Tillsvidaretjänst eller längre vikariat

Är du intresserad och vill veta mer om respektive område?

Ta kontakt med enhetschef Sanne Sörensen 0570-81567 eller Johanna Årström 0570-82822

Vi ser fram emot din ansökan, båda dig med lång erfarenhet men även nyexaminerad! 

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna består av sedvanliga arbetsuppgifter för en sjuksköterska. Det är ett varierat arbete där du ansvarar för att planera din dag tillsammans med sjuksköterskekollegor.

Som sjuksköterska är du en del av utvecklingsarbetet inom hälso-och sjukvårdsområdet som även innefattar kompetensutveckling för omvårdnadspersonal. En del av ditt dagliga arbete innebär att ha ett nära samarbete samt att vägleda och stötta omvårdnadspersonal när det gäller specifik omvårdnad och delegerade arbetsuppgifter utifrån hälso-och sjukvårdslagen. I arbetet är din kunskap, ditt driv och ditt goda bemötande av stor betydelse.

Uppdraget ger möjlighet att vara med och påverka på plats och att utveckla verksamheten framåt. Vi arbetar aktivt med att förtydliga och utveckla rollen som sjuksköterska. Här är dina erfarenheter extra värdefulla.

Kvalifikationer

Leg. Sjuksköterska, gärna med lämplig vidareutbildning.

Som person är du flexibel, lösningsfokuserad och har förmåga att arbeta självständigt.

Körkort B är ett krav 

Välkommen med din ansökan, urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden slut.

 Sista ansökningsdag 240229

Övrigt

Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tillträde
Enligt överenskommelse
Löneform
Månadslön
Antal lediga befattningar
4
Sysselsättningsgrad
50-100%
Ort
Arvika
Län
Värmlands län
Referensnummer
2023/212
Publicerat
2024-01-09
Sista ansökningsdag
2024-02-29

Kontakt

Sanne Sörensen, 0570-81567
Johanna Årström, 0570-82822
Logga in och ansökTillbaka till listan
Hjälpte informationen på sidan dig?