Lyssna på sidan Lyssna

Lovprogram

Från hälsoutvecklaren kommer program med lovaktiviteter för barn och ungdomar, både under sommarlov och vinterlov.

 

Höstlovsaktiviteter vecka 44 2017

Arvika Ungdomsgård

Öppettider Måndag: stängt Tisdag: 10.00-21.00 Onsdag: 10.00-21.00 Torsdag: 10.00-21.00 Fredag: stängt Lördag: stängt Skridskor

”Allmänhetens åkning”
Plats: Ishallen

Tid:
Mån-fre kl 12.00-13.50 (med klubba)
kl 14.00-15.50 (utan klubba)

Lör kl 15.00 -15.50 (utan klubba)
Sön kl 15.00-15.50 (med klubba)

Mer information: tfn 0570-818 98

Simhallen

Öppettider:
Mån, ons, fre kl 8.00-19.00
Tis, tors kl 6.15-19.00
Lör kl 11.00-16.00
Sön kl 12.00-17.00

Mer information: tfn 0570-818 10

Biblioteket

Måndag 30 oktober
Bokklubb, 10-13 år
Vi bjuder på boktips och fika! Tid 15.00

Onsdag1 november
Pyssel med Karin
Gör din egen namnskylt eller pyssla fritt.
Ålder: från 7 år
Tid: 13.00-15.00
Föranmäl till biblioteket

Torsdag 2 november
Schack
Ålder 8-15 år
Tid 17.00-18.30

Torsdag 2 november
Spökvandring i bibliotekets källare
Ålder 8-12 år
Tid 18.00
Föranmälan till biblioteket.

Crossfit mejeriet

Åldersgrupper:

5-8 år, söndagar 14.00
13-16 år, måndagar 19.00, tisdagar 16.30, torsdagar 15.30.
Det finns en grupp för 9-12, men den är för tillfället full.

De som är i dessa åldrar får under höstlovsveckan komma och prova på gratis en gång.

CrossFit kan tränas oavsett vilken nivå man är på och är ett perfekt komplement till så som hockey, fotboll, innebandy eller andra sporter. Du tränar hela kroppen och jobbar med lätta vikter.

Anmälan: Simon Olsson, simon@crossfitmejeriet.se, tfn 070-327 96 10
www.crossfitmejeriet.se

Hälsokompaniet

Välkommen att prova på sex olika gruppträningsklasser gratis på Hälsokompaniet under höstlovet. För att delta på pass behöver du ringa vår reception på 0570-108 88 för att boka dig*. Vi har bara ett begränsat antal platser till varje tillfälle och det är först till kvarn som gäller!

Detta är en möjlighet för dig som är fyllda 13 år och över och är intresserad av att prova på gruppträning. Träningen leds av en utbildad instruktör för att det ska bli en så säker träning som möjligt och bästa möjliga start för dig och din träning.

Schema vecka 44:
Måndag: Bodypump kl 13.00-14.00
Tisdag: Multiträning kl 12.00-12.30
MageRygg kl 12.30-13.00
Onsdag: Tabata kl 12.00-13.00
Torsdag: Yoga kraft kl 12.00-12.30
Yoga Avslappning kl 12.30-13.00


*Är man ej förbokad på passet debiteras personen med avgiften för ett vanligt träningstillfälle på 150 kr.
Du kan förboka dig på ovanstående klasser fr o m 20 oktober.
Under vecka 44 erbjuder vi endast dessa klasser som höstlovsträning. Alltså ingår inte gym.

Passbeskrivning:
Bodypump: Men hjälp av skivstång och möjligheten att anpassa vikterna efter din egen förmåga tränar och stärker du kroppens alla större muskelgrupper.

Multiträning: Består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter egen kapacitet varje gång. En serie enkla övningar eller rörelser som upprepas så många gånger du hinner på ett visst antal sekunder.

Mage/Rygg: En stark hållning är A och O. Här stärker du mittpaketet på kroppen. Du utgår alltid från din egen förmåga och dagsform och det finns alternativ i övningarna.

Tabata: Intervall träning som körs enligt Tabatamodellen: 20 sekunders arbete och 10 sekunders vila där du upprepar en övning 8 gånger. Utmana dig själv i styrka och kondition.

Yoga Kraft: Enkla, traditionella och något fysiskt krävande yogaövningar. De utförs i olika nivåer, både lättare och mer utmanande vilket gör det lätt att anpassa efter din förmåga.

Yoga Avslappning: Rörlighet, närvaro och avslappning. Detta är en lugn form av yoga, en skön stund för kropp och själ.

Sidansvarig:

Sidan uppdaterad: 2017-10-20
Kontakta oss
  • 113. Förebyggarenheten
  • 671 81 Arvika

  • Karin Hult
  • Hälsoutvecklare barn och unga
  • Tfn 0570-76 40 26