Avspärrningarna vid dammbygget i sundet förstärks

2017-02-27

På förekommen anledning har entreprenören som bygger översvämningsskyddet i sundet fått förstärka med ytterligare avspärrningar mot byggarbetsplatsen.

Det finns personer som lockats av möjligheten att kunna passera över pålbryggorna, som anlagts i samband med bygget av översvämningsskyddet. Detta är inte tillåtet.

På området sker arbete med stora maskiner och det innebär livsfara att ge sig in i det avspärrade området. Pålbryggorna är heller inte avsedda eller säkert utformade för fotgängare och cyklister, varför passage heller inte är tillåtet när arbetet är avslutat för dagen eller under helger. Så för din egen säkerhet och för dem som arbetar på bygget, respektera förbudet.

Den som är intresserad av att besöka bygget välkomnas till öppet hus på arbetsplatsen senare i vår. Håll utkik efter inbjudan! Du kan också följa projektet på Instagram @arvikaoversvamningsskydd och på www.arvika.se/oversvamningsskyddlänk till annan webbplats.

För mer information, kontakta:

Elin Alsterhag, Chef, Teknisk stab Arvika Teknik AB
Tfn 0570-817 57, 073-924 80 00